poniedziałek, 3 lipca 2017

Bezglutenowe ciasto jogurtowe z rabarbarem.




Długo zastanawiałam się czy opublikować ten przepis, gdyż nie jest to nic nadzwyczajnego ale jest to coś co zazwyczaj ratuje mi życie, gdy na szybko potrzebuję słodkiej przekąski lub czegoś na drugie śniadanie.

Ciasto jogurtowe, bo o nim mowa, można zaliczyć do tych ciast, które zawsze się udają i w dodatku są bardzo szybkie w przygotowaniu. W mojej wersji, bezglutenowej i z rabarbarem, może nie wygląda, ale uwierzcie mi, że smakuje znakomicie.

Bezglutenowe ciasto jogurtowe jest jednym z moich faworytów, jeżeli chodzi o szybkie i zdrowe przekąski. Nie ma w nim grama białego cukru, jest za to mąka jaglana, która jest bogatym źródłem witamin i minerałów. Możemy więc bezkarnie pałaszować je na deser lub mały posiłek. W moim przypadku najczęściej jest to zdrowa przekąska do pracy. Zapraszam na przepis.

Składniki:
  • 3 jajka
  • 3 łyżki jogurtu, u mnie malinowy
  • 3 łyżki ksylitolu
  • 4 łyżki mąki jaglanej
  • 4 łyżki mąki ryżowej
  • aromat waniliowy
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • rabarbar pokrojony w kostkę lub inne owoce

Przygotowanie


Jajka miksujemy z ksylitolem, dodajemy jogurt, aromat i sodę. Miksujemy jeszcze chwilę, po czym stopniowo dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy. Masę przelewamy do formy (u mnie mała keksówka) wyłożonej papierem do pieczenia, dodajemy owoce. Pieczemy 40 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni C. Smacznego! 

   














1 komentarz: