poniedziałek, 27 lutego 2017

Czekoladowe jaglane pancakes. Bezglutenowe.


bezglutenowe jaglane czekoladowe pancakes



Czekoladowe pancakes z mąki jaglanej to kolejny przepis inspirowany moim dzieciństwem i placuszkami, które robiła moja babcia. Nie wiem jaka jest oryginalna nazwa tych placuszków ale moja babcia nazywała je „placuszkami na sodce”.

Moja babcia wychowała się pod Lwowem, mówimy tu oczywiście o okresie, kiedy Lwów był jeszcze polski. Stąd wiele potraw, które dla nas przygotowywała było związanych z tamtym regionem.

Placuszki babci przyrządza się z zsiadłego mleka, mąki, jajek, sody i cukru. Z tych składników ugniata się ciasto, takie jak na pączki. Wycina dowolne kształty i smaży na w miarę głębokim tłuszczu. Placuszki są pucha, w środku powstaje coś w stylu poduszki powietrza -uwielbiałam napełniać ją domowymi powidłami śliwkowymi. Mmmm... coś wspaniałego.

Zainspirowana przepisem babci postanowiłam zmodyfikować jej przepis, a właściwie wykorzystać zaczyn, którego mnie nauczyła, który de facto jest reakcją chemiczną, jaka zachodzi pomiędzy sodą a zsiadłym mlekiem. Niestety zsiadłego mleka nie posiadałam ale jak się okazało w tej roli równie dobrze sprawdził się kefir.



bezglutenowe jaglane czekoladowe pancakes



Placuszki, które wyszły z mojego przepisu kazały się najlepszymi pancakes jakie jadłam. Puszyste, mięciutkie, wilgotne, czekoladowe... A w dodatku bezglutenowe i bez cukru. Koniecznie musicie spróbować. Zapraszam na przepis.

Składniki:
  • 230ml kefiru (mały kubeczek)
  • 1 jajko
  • 6 czubatych łyżek mąki jaglanej
  • 3 łyżki sproszkowanej gorzkiej czekolady bez cukru (kupiłam czekoladę i zmieliłam ją na pył w młynku do kawy)
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej



Przygotowanie:

Kefir mieszamy z sodą i odstawiamy na 5 minut. Dodajemy jajko i dokładnie mieszamy. Następnie stopniowo dosypujemy mąkę jaglaną i sproszkowaną czekoladę. Mieszamy i odstawiamy na 20 minut. W tym czasie ciasto zgęstnieje. Placuszki smażymy na rozgrzanej patelni, u mnie bez tłuszczu.



jaglane bezglutenowe pancakes



Podajemy z ulubionymi dodatkami. Smacznego!











4 komentarze:

  1. Świetny przepis, brakuje mi tylko kefiru żeby go wypróbować. Wyglądają wspaniale :) mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszelkie placuszki i pancakes, a do tego jeszcze czekolada! Po prostu pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm.. wspaniałe placuszki! Z pewnością któregoś dnia zjem je na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy patent z ta sodą i kefierem. Wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń